Swoją wizję promowania odpornego, silnego i zdrowego społeczeństwa prezentowało w tym roku na FIBO 867 wystawców z całego świata. Przy pomocy nowoczesnego sprzętu i koncepcji treningowych, narzędzi diagnostycznych i terapii, wykładów i warsztatów próbowali dotrzeć z tą wizją do ponad 100 000 zwiedzających.
– FIBO 2023 było wielkim sukcesem i wyraźnie pokazało po raz kolejny kierunek branży na przyszłość. Udało nam się nawiązać kontakt z nowymi grupami docelowymi i podkreślić przyszłościowy potencjał biznesowy – mówi Benedikt Binder-Krieglstein, CEO RX Austria & Germany, organizatora targów. – Dzisiaj FIBO nie tylko napędza rozwój w dziedzinie sportu i fitnessu, ale także towarzyszy branży w zakresie profilaktyki zdrowotnej – z obszernym programem wspierającym, a także odpowiednim przekazem medialnym.
Ruch na rzecz zdrowia
Zdaniem organizatorów, także wydarzenia towarzyszące FIBO takie, jak Europejskie Forum Health & Fitness organizowane przez EuropeActive na początku targów, czy premiera World Active Summit i kongres FIBO, organizowane przez Niemiecki Uniwersytet Prewencji i Zarządzania Zdrowiem (DHfPG) i BSA Academy (BSA), pokazały, jak różnorodne są synergie fitnessu i zdrowia oraz jaki potencjał w nich drzemie.
Nic dziwnego, bowiem jak informuje najnowsze badanie przeprowadzone przez Związek Pracodawców Niemieckich Obiektów Fitness i Zdrowia (DSSV), prawie 44 procent obiektów fitness i zdrowia pozycjonuje się w segmencie zdrowia.
– Targi FIBO 2023 znacznie przekroczyły nasze oczekiwania. Odzwierciedlają to chociażby wyniki sprzedaży niektórych wystawców, którzy pobili rekordy. Utwierdza to nas w przekonaniu, że obrany przez nas kierunek jest właściwy. I to zadowolenie z wyników targów dotyczy nie tylko gości branżowych – podkreśla dyrektor FIBO Silke Frank. – Pokazaliśmy, jak każdy z nas może żyć zdrowo. Ważną częścią tego kierunku są start-upy i nowoczesne firmy, które wraz z graczami w branży i ich innowacjami z dziedziny cyfryzacji i technologii, a także żywienia, wywierają duży wpływ na to co dzieje się na całym świecie.
Prof. dr Ingo Froböse, naukowiec sportowy i ambasador zdrowia FIBO, podkreśla: “Potrzebujemy treningu, potrzebujemy profilaktyki. Dlatego musimy jak najwcześniej wprowadzić temat zdrowia do edukacji, aby szczególnie młodzi ludzie wiedzieli, jak się prawidłowo zachowywać, aby mogli długo cieszyć się życiem najlepszej jakości”
Strefa gier i aktywności
Jedną z dróg dotarcia do młodych ludzi jest zwrócenie uwagi na gaming. Gamer LeFloid podkreśla znaczenie równowagi fizycznej i tego, co rynek ma do zaoferowania. Na przykład istnieją gry, które można ukończyć tylko w połączeniu z ćwiczeniami fizycznymi oraz urządzenia, które łączą wioślarstwo z grą. AOK dostrzegł również możliwości tkwiące w gier i na swoim stoisku z kostką do gier łączy społeczność z graczami eSportowymi z Borussia Mönchengladbach.
Profilaktyka dla każdego
– Zaangażowanie w profilaktykę zaczyna być dla nas wszystkim czymś oczywistym – zauważa Christian Howaldt, dyrektor generalny in Me Diagnostics. – Aplikacje, które wcześniej były zarezerwowane dla elitarnych sportów, teraz są udostępniane ogółowi społeczeństwa. Należy do nich badanie krwi firmy in Me, które określa parametry narządowe, hormonalne i metaboliczne, a także stan minerałów i pierwiastków śladowych w najkrótszym czasie i przekazuje je w sposób przyjazny dla konsumenta. Na FIBO zdrowie odgrywa już istotną rolę i należy o nim myśleć dalej idąc w kierunku profilaktyki.
Według Kiry Popp z działu zarządzania wydarzeniami firmy Orthomol, to właśnie to rosnące zaangażowanie ludzi we własne zdrowie sprawia, że FIBO jest ważne także dla firmy Orthomol. – Nasze produkty są coraz ważniejsze także w sportach rekreacyjnych lub masowych – mówi Popp.
Rosnąca synergia fizjo & fitness
– Zamiast budowania mięśni coraz większe znaczenie ma świadomość ciała – mówi Nihan Izgec, Sales Manager Health & Wellness w Novacare GmbH. Wyjaśnia, że fizjoterapia jest obecnie oferowana również w studiach i klubach fitness, a kasy chorych w Niemczech odgrywają w tym znaczącą rolę: – Ważnym tematem są rozszerzone oferty kas chorych: na przykład mogą być oferowane klientom zajęcia pilatesu na urządzeniach, a gabinety mogą je rozliczać jako trening wspierany fizjoterapią.
Fitness dla umysłu i ciała
Zdrowe życie wymaga czegoś więcej niż sprawności fizycznej. Dyrektor zarządzający Skillcourt, Marcel Grünewald, potwierdza, że targi FIBO wpisują się w trend przyszłości:
“Tematem przewodnim branży par excellence jest zdrowie psychiczne. Nawet jeśli trening od podbródka w dół jest obecnie głównym filarem branży, wszyscy rozumieją, że głowa również wymaga treningu. Bo to właśnie tam zaczyna się każdy ruch.”
Następne FIBO odbędzie się w dniach 11-14 kwietnia 2024 roku.
Źródło: materiały prasowe