Finoteq i Karolina Erdmann proponują: joga po męsku

0
129 wyświetleń

Karolina Erdmann – twórczyni metody treningowej Yoga Beat łączącej elementy tradycyjnej jogi z fitnessem – stworzyła dla aplikacji treningowej Fitnoteq autorski program jogi przeznaczony specjalnie dla mężczyzn. Jak wiadomo, regularne uprawianie jogi pomaga nie tylko uelastycznić ciało i odprężyć umysł, ale może także stać się znakomitym uzupełnieniem treningów na siłowni.

W Indiach, od początku swojego istnienia, joga była praktyką zarezerwowaną właściwie wyłącznie dla mężczyzn. Życie jogina wiązało się z głęboką duchowością i osiąganiem wewnętrznej harmonii. Świat zachodu odkrył jogę na nowo, jako doskonały sposób na poprawę wyglądu i sprawności ciała oraz relaks. Wtedy też joga zaczęła być kojarzona jako aktywność przeznaczona głównie dla kobiet, jednak korzyści z jej praktykowania są niezaprzeczalne niezależnie od płci.

Stworzony przez Karolinę Erdmann program treningowy Yoga Beat Men to dynamiczna forma jogi uwzględniająca potrzeby męskiego ciała. Jej innowacyjność polega przede wszystkim na połączeniu tradycyjnych, wzmacniających i poprawiających elastyczność asan z fitnessowymi ćwiczeniami o większej intensywności. Taki trening pozwala nie tylko rozciągnąć mięśnie i ścięgna, ale także spalić zbędne kalorię, polepszyć ogólną kondycję organizmu oraz odprężyć umysł – czytamy w informacji prasowej.

Karolina Erdmann, autorka programu treningowego Yoga Beat Men, tłumaczy: – Rozpoczęcie treningów jogi nie musi wcale oznaczać rezygnacji z wizyt na siłowni. Wręcz przeciwnie – będzie to doskonałe ich uzupełnienie. Standardowy trening siłowy skupia się wyłącznie na określonych grupach mięśni. Te rosną, jednak pozostałe, zwłaszcza odpowiedzialne za prawidłową postawę mięśnie głębokie, nie są wzmacniane w należyty sposób.  Monotonne ruchy wykonywane podczas ćwiczeń na siłowni mogą prowadzić do zmniejszenia zakresu ruchu w stawach. Powszechnie wiadomo, że po treningu należy wykonać rozciąganie, jednak wielu mężczyzn nie podchodzi do tego elementu z należytą uwagą. Joga pomaga uelastycznić ciało i znacząco zwiększyć jego mobilność. Dodatkowo, jest to sposób na rozluźnienie problematycznych obszarów, jakimi, nawet u aktywnych mężczyzn, często są spięta obręcz barkowa czy sztywne biodra.
Elementy jogi sprawdzą się także jako rozgrzewka przed innym treningiem. Wiele asan wykorzystuje spięcia izometryczne, które świetnie przygotowują mięśnie do pracy z obciążeniem. Ćwiczenia takie nie tylko przygotują organizm do innych rodzajów wysiłku, ale także wzmocnią świadomość własnego ciała i poprawią jakość wykonywanych ruchów.
Jednoczesne wzmacnianie i rozciąganie mięśni oraz ścięgien, które zapewnia joga, pomaga uniknąć urazów i kontuzji przy innych rodzajach aktywności. Nie można zapominać także o tym, że praktykowanie jogi czyni silniejszym nie tylko ciało, ale również kształtuje charakter – uczy stawiać czoła własnym ograniczeniom. To z kolei jest nieodłącznym elementem uprawiania każdej dyscypliny sportowej.

Joga nie tylko daje siłę, elastyczność i wzmacnia poczucie równowagi. Jest to również sposób na powrót do aktywności po przebytej kontuzji. Z badań przeprowadzonych przez American College of Sports Medicine wynika, że stymulacja, jakiej poddawane są mięśnie i ścięgna w trakcie sesji jogi, znacznie przyspiesza ich regenerację, dodatkowo umożliwiając zachowanie dobrej kondycji w trudnym dla każdego sportowca okresie rekonwalescencji.

Zależy nam na tym, by odczarować wizerunek jogi jako kobiecej aktywności. Chcemy dać mężczyznom okazję do sprawdzenia, jak wiele korzyści płynie z jej regularnego praktykowania. Joga ma zbawienny wpływ nie tylko na nasze ciało, ale także umysł. Pomaga zwiększyć koncentrację i zniwelować efekty codziennego stresu – dodała Magdalena Gnot, autorka aplikacji Fitnoteq.

Fitnoteq to aplikacja z biblioteką profesjonalnych video treningów fitness. W aplikacji dostępne są pełne programy treningowe, z których każdy rozpoczyna się rozgrzewką, a kończy rozciąganiem. W bibliotece można znaleźć treningi pilates, funkcjonalne, wzmacniające, rozciągające, cardio, a także jogę oraz ćwiczenia dla biegaczy czy narciarzy. Fitnoteq to ponad 220 treningów i 130 godzin ćwiczeń z takimi trenerami jak: Lidia Zamyłko, Adrianna Palka, Katarzyna Bigos, Karolina Erdmann i wielu innych.

Źródło: materiały prasowe

- REKLAMA -

ZOSTAW ODPOWIEDŹ