Grand Lubicz – hotel, w którym kochają fitness

0
279 wyświetleń
Grand Lubicz

Grand Lubicz to niezwykłe miejsce. Trochę przypomina mi klimatem sanatorium rodem z filmu Paolo Sorrentino „Młodość”. Idąc tropem tego filmu, warto zacytować jedną z recenzji, w której czytamy: „luksusowa fabryka młodości […]. Niegdyś leczyli się tu wielcy tego świata. Dziś – wypoczywają i się regenerują”. O hotelu, który wyszedł naprzeciw trendom światowym i nie traktuje po macoszemu aktywności fizycznej, opowiada prezes zarządu Grand Lubicz, Łukasz de Lubicz-Szeliski.

Rozmawiała Dorota A. Warowna

Czy opisuje to nieco państwa hotel? Czym miała być ta inwestycja dla państwa gości? Jakie potrzeby miała zaspokajać? Proszę opowiedzieć o genezie obiektu.
– Pod koniec lat 70. na miejscu istniejącego hotelu Grand Lubicz miało powstać uzdrowisko.
Inwestycja ta niestety nie została zrealizowana i w roku 2011 rozpoczęła się budowa hotelu
Grand Lubicz, który został otwarty w październiku 2014 roku. Hotel jest kompleksem uzdrowiskowo- wypoczynkowym, którego łączna powierzchnia użytkowa wynosi 27 500 mkw.,
posiada: 300 klimatyzowanych pokoi o standardzie pięciogwiazdkowym, 11 ekskluzywnych
apartamentów, 28 gabinetów w centrum spa, 29 gabinetów medyczno-rehabilitacyjnych, dwie restauracje, kawiarnię z widokiem na morze, dwa bary, siedem sal konferencyjnych, aquapark składający się z pięciu basenów (sportowy, rekreacyjny, dziecięcy, VIP, zewnętrzny, trzy jacuzzi), świat saun (fińska, ziołowa, parowa, IR), dwa pokoje
gier i zabaw dla dzieci, kręgielnię, dyskotekę, pub, squash, cubeball, kort tenisowy, zewnętrzny plac zabaw dla dzieci, klub bilardowy, sale fitness oraz siłownię. Nasza inwestycja jest kompleksem wypoczynkowo-zdrowotnym, w którym goście odwiedzający hotel mogą korzystać z szerokiej gamy zabiegów pod okiem wykwalifikowanego personelu, gwarantującego wysoką jakość świadczonych usług oraz zapewniającego właściwą
opiekę terapeutyczno-rehabilitacyjną. Z roku na rok nasza strategia rozwoju poszerza
się. Hotel Grand Lubicz został doceniony przez wiele rodzin z dziećmi i dzięki temu staliśmy się
miejscem przyjaznym rodzinie, w którym znajduje się wiele atrakcji zarówno dla tych najmłodszych, jak i trochę starszych dzieci. Poza sezonem letnim hotel cieszy się dużym zainteresowaniem pośród młodych małżeństw/par, które chętnie przyjeżdżają na weekendowy wypoczynek połączony z dobrą zabawą w hotelowym klubie nocnym „Black Pearl”.

Przyznam, że ogromnym zaskoczeniem jest dla mnie fakt istnienia w hotelu tak imponującej strefy treningu. Co prawda już od jakiegoś czasu dużo się mówi o tym, że osoby podróżujące to często osoby aktywne fizycznie, chcące także podczas pobytu poza domem kontynuować uprawianie sportu, ale mam wrażenie, że hotelarze nadal nie wzięli sobie tego trendu tak naprawdę do serca. Zdarzało mi się bywać np. w hotelach położonych obok pola golfowego i niewidzących potrzeby zaoferowania klientom treningu uzupełniającego. Trzy urządzenia i to do użytku domowego wciśnięte w piwniczne ciemne pomieszczenie to nie jest odpowiedź na potrzeby aktywnego klienta. Skąd u państwa pomysł na tak rozbudowaną strefę przeznaczoną na fitness?
– Nieustannie śledzimy trendy, które panują w świecie oraz w branży hotelarskiej. Bardzo
wiele osób i gości odwiedzających nasz hotel ma świadomość tego, że należy dbać o zdrowie
oraz o swoją kondycję fizyczną. Zależy nam na tym, aby spełniać oczekiwania klientów na każdej płaszczyźnie, nie tylko jeśli chodzi o standard świadczonych usług czy hotelowej kuchni, która jest również na bardzo wysokim poziomie, ale też dbać o ich czas wolny. Bardzo dużą popularnością w naszym hotelu cieszą się ćwiczenia grupowe w sali fitness, zajęcia Aqua Fitness w hotelowym aquaparku oraz treningi na siłowni pod okiem trenerów personalnych.

Państwa klub to firma w firmie, jeden z puzzli misternie ułożonej całości. Klub
funkcjonuje nie tylko jako strefa treningu dla gości hotelowych, ale też działa jak regularny klub. To z pewnością nie jest łatwe w mieście, które tak naprawdę żyje pełną parą w sezonie. Ceny karnetów też nie należą do najniższych. 399 zł za wstęp do klubu, na basen i do strefy relaksu to dość wysoka cena nawet w dużym mieście. Jak wygląda państwa grupa docelowa? Kto korzysta z klubu? Jakie karnety są najbardziej popularne?
– W naszej ofercie mamy przygotowane bardzo wiele wariantów jeśli chodzi o karnety, które mogą być na samą siłownię i treningi grupowe, ale mogą być również poszerzone o basen oraz świat saun. Pośród lokalnych mieszkańców największym zainteresowaniem cieszy się karnet podstawowy miesięczny w cenie 99 zł (nielimitowane wejścia na siłownię oraz zajęcia grupowe). Klienci bardziej zamożni wykupują droższe karnety, łączone z basenem oraz dostępem do świata saun. Ustka jest bardzo małym nadmorskim miastem i nie możemy pozwolić sobie na ustalanie grupy docelowej. Jesteśmy otwarci dla każdego, kto chce zadbać o swoje zdrowie i poprawić kondycję fizyczną. Fitness & Gym by Grand Lubicz cieszy się dużą popularnością zarówno wśród kobiet, jak i mężczyzn.

W komunikacji do klientów zwracają państwo uwagę na dwa słowa klucze – trenerzy i wyposażenie, czyli fachowy personel i wysokiej jakości sprzęt. Jakiej marki sprzęt i dlaczego wybrali państwo do swojego obiektu?
– Nauczeni życiowym doświadczeniem wiemy, że należy kupować rzeczy sprawdzonych
marek, które są bardzo dobrej jakości. Oczywiście przekłada się to na znacznie większy
koszt zakupu, ale znacznie dłużej funkcjonuje bezawaryjnie. W hotelowej siłowni znajduje
się sprzęt renomowanej marki MATRIX. Ten sprzęt wybraliśmy ze względu na pozytywne
opinie osób korzystających z urządzeń tego producenta, bardzo sprawny dział serwisowy,
rekomendacje trenerów i osób pracujących w branży fitness. Firma MATRIX przygotowała
ofertę „szytą” na miarę naszych potrzeb, aby maszyny były odpowiednio dobrane dla każdej
grupy osób trenujących na siłowni, zarówno dla osób rozpoczynających swoją przygodę
z treningami, jak i dla osób, które trenują zawodowo.

Jakie zajęcia, jakie formy aktywności fizycznej cieszą się u państwa w klubie największą popularnością?
– Pośród mężczyzn największą popularnością cieszą się treningi siłowe z wolnymi ciężarami, na maszynach oraz treningi cardio wykonywane na bieżni, rowerku stacjonarnym oraz orbitreku. Natomiast pośród kobiet największą popularnością cieszą się zajęcia grupowe. Zaobserwowaliśmy również, że wiele kobiet po treningu fitness lub ogólnorozwojowym przychodzi na strefę cardio, gdzie dodatkowo pracują nad poprawieniem swojej
wydolności oraz chcą się pozbyć nadmiaru zbędnych kilogramów.

Jak w państwa klubie sprawdza się sprzedaż usług dodatkowych? Czy np. trening personalny jest chętnie wybieraną usługą? Jak funkcjonuje barek? Czy oferujecie państwo klientom także odzież, obuwie lub kosmetyki?
– Jako hotel świadczący usługi w zakresie spa oraz medical udaje się nam dotrzeć z ofertą do osób trenujących w Fitness & Gym, które od czasu do czasu wykupują zabiegi zdrowotne (masaże sportowe i relaksacyjne, okłady z borowiny oraz korzystają z porad fizjoterapeutów).
W naszym klubie sprzedajemy wszelkiego rodzaju napoje, w tym izotoniki, oraz posiadamy w sprzedaży bardzo szeroką gamę suplementów diety i odżywek. Na siłowni nie sprzedajemy odzieży, jedynie w strefie basenowej jest możliwość zakupu strojów kąpielowych, szortów i innych akcesoriów typu okulary do pływania oraz czepki.

Czy u państwa jest możliwość korzystania z klubu z kartami sportowymi?
– Niestety nie wprowadziliśmy tego do naszej oferty. W Ustce jesteśmy praktycznie jedynym
profesjonalnym klubem i nie musimy konkurować z innymi, tak jak kluby w dużych
miastach, które w każdy możliwy sposób chcą pozyskać klientów i wspomagają się również
kartami sportowymi, dzieląc się zyskiem z pośrednikiem.

Oferta Grand Lubicz w dziedzinie aktywności fizycznej nie ogranicza się tylko do klubu fitness. To także piękny aquapark oraz Medical Resort, który jest uzupełnieniem oferty dla aktywnych. Jak funkcjonują te obszary państwa obiektu? Czy korzystają
z nich jedynie goście przyjezdni, czy także mieszkańcy Ustki i okolic?
– Aquapark cieszy się bardzo dużą popularnością pośród mieszkańców Ustki oraz okolicy,
szczególnie, gdy pogoda za oknem nie zachęca, aby uprawiać aktywności na świeżym powietrzu. Oczywiście nie możemy zapominać o tym, że pierwszeństwo korzystania z aquaparku mają goście hotelowi, którzy w cenie pobytu mają dostęp do strefy basenowej oraz świata saun. Medical Resort jest prężnie funkcjonującym działem, z którego najczęściej korzystają kuracjusze przyjeżdżający na tygodniowe lub dwutygodniowe pobyty lecznicze. W naszym hotelowym Medical Resort znajduje się blisko 30 gabinetów, w których jest możliwość wykonania 1600 zabiegów w ciągu doby. W dziale Medical pracuje wykwalifikowany personel, który gwarantuje wysoką jakość świadczonych usług oraz zapewnia właściwą opiekę terapeutyczno-rehabilitacyjną. Terapie prowadzone w naszym centrum medyczno-rehabilitacyjnym obejmują swoim zakresem: choroby ortopedyczno-urazowe,
choroby układu nerwowego, choroby reumatologiczne, choroby kardiologiczne i nadciśnienia,
choroby układu oddechowego, rehabilitację kobiet po mastektomii, choroby endokrynologiczne, osteoporozę, choroby zawodowe.

Czy zagospodarowali państwo także outdoor? Czy w outdoorze również można z państwem aktywnie spędzić czas, jeśli nie chce się jedynie wylegiwać na plaży?
– Jeśli chodzi o outdoor, to w naszej ofercie posiadamy treningi nornic walking na pobliskiej
plaży oraz okolicznych leśnych ścieżkach, a w sezonie letnim, jak jest dość ciepło, na zewnątrz prowadzone są zajęcia z gimnastyki oraz pod okiem doświadczonego trenera odbywają się treningi przygotowawcze do ekstremalnych biegów z przeszkodami o nazwie RUNMAGEDDON. Na terenie hotelu znajduje się również kort tenisowy oraz boisko do gier zespołowych. W naszej strefie basenowej posiadamy zewnętrzy basen, który cieszy się dużym zainteresowaniem zarówno gości hotelu, jak i klientów spoza. Dużą popularnością w sezonie wiosenno-letnim cieszy się hotelowa wypożyczalnia rowerów, ze względu na to, że hotel usytuowany jest pośród nadmorskich lasów, w których znajdują się liczne ścieżki rowerowe z pięknymi widokami.

Dziękuję za rozmowę i życzę dalszego rozwoju.

http://www.grandlubicz.pl/grand-lubicz/fitness-gym

- REKLAMA -