Mimo kryzysu spowodowanego pandemią wartość globalna segmentu wellness to obecnie 4,4 biliona dolarów. Prognozuje się, że do 2025 roku rynek ten osiągnie wartość 7 bilionów dolarów.
W grudniu 2021 roku podczas Global Wellness Summit w Bostonie organizacja non profit Global Wellness Institute (GWI) zaprezentowała swój raport „The Global Wellness Economy: Looking Beyond Covid”. Dostarcza on nowych danych na temat globalnego
rynku wellness oraz każdego z jego jedenastu segmentów. 100-stronicowy raport
odpowiada na najważniejsze pytania: Jak kryzys wywołany przez COVID-19 wpłynął
na branżę wellness? Które segmenty rynku radziły sobie najlepiej, a które najgorzej? Jaka jest przyszłość sektora i dlaczego?
Badania wykonane przez Global Wellness Institute pokazują, że wartość rynku usług
wellness wzrosła do rekordowego poziomu 4,9 biliona dolarów w 2019 roku. Następnie spadła do 4,4 biliona dolarów w pandemicznym roku 2020.
Jednak w obliczu trwającego u konsumentów procesu modyfikacji systemów wartości, przyszłość rynku wellness prezentuje się niezwykle optymistycznie. Przewiduje się, że będzie on rósł o 10 proc. rocznie do 2025 roku.
Wielki wygrany
‒ Ta aktualizacja badań jest niezwykle istotna, ponieważ rok 2020 był rokiem przełomowym, który na zawsze podzieli historię ‒ i trajektorię sektora ‒ na „przed” i „po” COVID-19 ‒ powiedziała Ophelia Yeung, ekspert GWI.
‒ Kiedy analizujemy, jak poszczególne rynki wellness radziły sobie w ostatnim roku, naturalną rzeczą jest chęć porównania ich i określenia zwycięzców i przegranych. Nie ma jednak wątpliwości, że wellness jako koncepcja, jako priorytet stylu życia i wartość dla konsumenta, jest wielkim wygranym pandemii. Rozwój sektora jest widoczny w przedpandemicznych wskaźnikach wzrostu dla każdego segmentu w latach 2017–2109. W tych latach sektor rósł w tempie 6,6 proc. rocznie, co jest znacznie wyższym tempem rozwoju niż globalny wzrost gospodarczy (4 proc.).
W pandemicznym roku 2020 sektor skurczył się o 11 proc. Było to prawie cztery razy więcej niż spadki globalnego PKB (-2,8 proc.). Nie jest zaskoczeniem, że sektory wymagające fizycznej obecności i/lub pełnego zanurzenia się w doświadczeniu, w tym aktywność fizyczna, turystyka wellness, uzdrowiska i źródła termalne/ mineralne, odnotowały największe spadki, podczas gdy zdrowe odżywianie/odchudzanie, nieruchomości wellness, mental health i kategoria zdrowia/profilaktyki zdrowotnej wykazały silny wzrost.
Jeśli chcesz przeczytać cały artykuł, zapraszamy do czytelni online – LINK
Możesz też otrzymać wersję drukowaną magazynu w bezpłatnej prenumeracie – LINK
Fot. Zac Durant/ Unsplash