Podczas 9. Europejskiego Forum Zdrowia i Fitnessu (EHFF), które odbywa się w Kolonii tuż przed FIBO, z udziałem ponad 400 uczestników, EuropeActive zaprezentowała kluczowe wnioski z raportu 2022 European Health & Fitness Market Report (EHFMR). Raport ten jest jedenastą wspólną z Deloitte publikacją.
Raport obejmuje rok kalendarzowy 2021 i pokazuje, w jaki sposób sytuacja pandemiczna wywierała wpływ na europejski rynek fitness.
Ponieważ w poszczególnych krajach Europy wprowadzano okresowe zamknięcia klubów fitness (które na większości rynków trwały do maja), operatorzy stracili do ponad 40% dni operacyjnych w 2021 roku.
W maju i czerwcu 2021 r. na większości europejskich rynków fitness możliwe było ponowne otwarcie. Od tej pory kluby mogły funkcjonować a takie wymogi jak certyfikat covidowy czy przepisy dotyczące zachowania dystansu, były coraz bardziej łagodzone.
Według raportu liczba członków klubów w Europie wzrosła o około 1 milion lub 2% z 55,2 miliona w 2020 roku do 56,3 miliona na koniec 2021 roku. 20 największych operatorów odnotowało wzrost liczby klientów o 0,7 miliona lub 6% do 13,1 miliona w porównaniu z rokiem 2020.
Trzy największe marki pod względem liczby członków na koniec 2021 roku to:
- Basic-Fit – 2 220 000 członków,
- RSG/ McFit – 1 691 000 członków,
- PureGym Group – 1 635 000 członków.
Z powodu długotrwałych lokcdownów przychody klubów spadły o 11,3% do około 17,1 mld EUR w porównaniu z rokiem 2020 (19,3 mld EUR). 15 największych europejskich operatorów fitness, mierzonych według przychodów, osiągnęło łączne przychody w wysokości 3,1 mld euro w 2021 roku. Całkowita liczba klubów fitness nieznacznie wzrosła z 63 059 w 2020 roku do 63 173 w 2021 roku (+0,2%).
W 2021 roku sfinalizowano 19 dużych transakcji fuzji i przejęć, co świadczy o ciągłym zainteresowaniu inwestorów nabywaniem udziałów w klasycznych obiektach fitness. Transakcje te podkreślają również, że operatorzy klubów będą nadal w centrum ekosystemu tego sektora w przyszłości.
Nowością w tegorocznym raporcie jest obszerny rozdział poświęcony wynikom badania konsumenckiego EuropeActive przeprowadzonego wśród 11 000 osób w 19 krajach w styczniu 2022 roku. Wyniki pokazały, że sektor szybko wraca na właściwe tory po zniesieniu większości ograniczeń dla klubów fitness.
Komentując raport, dyrektor generalny EuropeActive Andreas Paulsen powiedział:
“The European Health & Fitness Market Report stał się złotym standardem dla badań rynkowych w sektorze fitness i aktywności fizycznej. Szczególnie w tym trudnym i transformacyjnym czasie dla naszego sektora potrzebujemy wiarygodnych danych, aby udowodnić wpływ COVID-19 na nasz sektor. A co ważniejsze, aby udowodnić pozytywny i istotny wpływ naszego sektora na społeczności w całej Europie. Chciałbym serdecznie podziękować Ambasadorowi EuropeActive Hermanowi Rutgersowi, naszym partnerom z Deloitte, naszym partnerom zbierającym dane na całym kontynencie, a także naszym hojnym sponsorom za to wielkie i ważne osiągnięcie w bardzo trudnym czasie. Jesteśmy pewni, że uda nam się zrealizować nasze ambicje, aby do 2030 r. mieć 100 milionów członków”.
Raport 2022 European Health & Fitness Market Report stanowi najbardziej kompleksowe opracowanie na temat europejskiego rynku zdrowia i fitnessu i jest cennym źródłem informacji dla profesjonalistów z branży. Projekt ten był możliwy dzięki hojnemu wsparciu marek/ firm:
Pełny raport dostępny jest w cenie 399 EUR (dla członków EuropeActive – 199 EUR) i można go zamówić online – LINK
Źródło: materiały prasowe