W trosce o zdrowie klientów Lidl Polska przyjął zobowiązanie o redukcji zawartości soli oraz cukru w produktach marek własnych o 20% do 2025 r. (rozumiany jako obniżenie w całym kupowanym asortymencie marek Lidla średniej ważonej zawartości dodawanego cukru oraz soli o 20 procent).
Wysokie spożycie cukru obok braku ruchu jest główną przyczyną cukrzycy. Zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia to dostarczenie mniej niż 10 procent energii pochodzącej z łatwo dostępnego cukru (monosacharydy, jak glukoza i fruktoza, disacharydy, jak sacharoza ale także produkty, które naturalnie zawierają cukier takie jak miód, syropy, soki czy koncentraty), co przy dziennym spożyciu 2000 kcal odpowiada 50 g cukru dziennie[1]. Natomiast nadmierne spożycie soli może prowadzić do powstawania tzw. chorób cywilizacyjnych w tym nadciśnienia tętniczego. Wartość referencyjna dziennego spożycia (GDA lub RWS lub RI) to 6 g dla osoby dorosłej (lub 5 g według wskazań WHO).
-Mając świadomość problemu, przyjmujemy długoterminowe zobowiązanie, które łączy się z wytężonym pracą nad produktami naszych marek własnych. Z uwagi na to, że edukacja żywieniowa rozpoczyna się już w wieku dziecięcym, strategię redukcji dodanej soli oraz cukru rozpoczynamy od produktów chętnie i często jedzonych przez dzieci. Zawartość cukru obniżymy więc w pierwszej kolejności w produktach takich jak np. płatkach śniadaniowe czy napoje. Jeżeli chodzi o redukcję soli, będziemy pracować nad wieloma grupami towarowymi, skupiając naszą uwagę w szczególności na pieczywie. Pomimo obniżenia zawartości soli i cukru w produktach naszych marek własnych, mają one smakować równie dobrze jak do tej pory” – czytamy w materiałach prasowych sklepów Lidl Polska. – Dzięki strategii redukcji cukru, soli i tłuszczu w żywności modyfikujemy nasze produkty tak, by zapobiegać chorobom spowodowanym niewłaściwą dietą. Poprzez celową współpracę z organizacjami sportowymi i zdrowotnymi realizujemy cel, jakim jest promocja aktywności fizycznej w Polsce, a także – poprzez świadome odżywianie – zapobieganie chorobom, takim jak nadciśnienie tętnicze i cukrzyca.
„Polityka zakupów – świadome odżywianie” opisuje cele, wytyczne oraz aktualne kryteria kształtowania asortymentu sieci sklepów Lidl Polska (dotyczy produktów marek własnych).
[1] http://www.who.int/mediacentre/news/releases/2015/sugar-guideline/en/
Źródło: materiały prasowe