Po ogłoszeniu zamknięcia klubów z powodu epidemii COVID-19, na wielu fanpage’ach klubów fitness wylał się hejt. Także w przypadku dużych operatorów sieci, którzy z pewnością mają procedury na wypadek sytuacji kryzysowych. Klienci dawali upust swojemu niezadowoleniu nie tyle z powodu zaistniałej sytuacji, ale sposobów komunikacji klubów, których są członkami lub jej braku. Wydaje się, że nawoływanie do niezawieszania karnetów staje się bezcelowe, jeśli nie towarzyszy temu odpowiednia narracja ze strony osób zarządzających. Poniżej przykład komunikacji, która trafiła do klientów i została pozytywnie przyjęta w komentarzach.
Drogi Kliencie,
minął tydzień od kiedy nasze kluby zostały zamknięte. Chciałbym “zabrać” kilka minut z Twojego czasu i poprosić o przeczytanie tego co chciałbym Ci powiedzieć. Na początku chciałbym Ci bardzo podziękować za słowa wsparcia i zrozumienia jakimi nas obdarzyłeś przez ostatnie dni. Gdyby nie one – pewnie nie udałoby nam się tak szybko stanąć na nogi i trwalibyśmy w szoku i niedowierzaniu dłużej. Nie pozwoliłeś Drogi Kliencie nam zapomnieć, dlaczego kochamy tę robotę.
Jesteśmy dla Ciebie w klubach, a jak kluby są nieczynne to jesteśmy dla Ciebie na tyle, ile możemy w innych formach kontaktu. Jestem dumny z naszego zespołu, z tego jak błyskawicznie odnalazł się w zupełnie nowej sytuacji po to, żeby zadbać o Ciebie.
Nim przejdę do podsumowania naszych działań chciałem napisać kilka słów o emocjach.
Pierwszy klub przy Lea powstał 12 lat temu (w maju są jego urodziny;))
Odwiedzałem w zeszłym tygodniu nasze kluby, żeby posprawdzać, czy wszystko jest ok. Trafiłem w końcu na Lea 213…
Przez te 12 lat nigdy będąc w tym klubie nie czułem się tak …dziwnie, smutno – taki przytłoczony.
Jak byłeś Kliencie to wiesz, jak wygląda ten klub: jest kolorowy, czasem może wydawać się krzykliwy … Tym razem jednak taki nie był…był pusty, cichy – pomimo, że jego wnętrze nie zmieniło się przez ostatni tydzień. Dało mi to do zrozumienia, że bez Ciebie Kliencie, bez zespołu który tam pracuje, bez gwaru rozmów, śmiechu …ten klub jest po prostu smutny.
Trzymam mocno kciuki, żeby jak najszybciej był znowu taki jak przez ostatnie 12 lat, a Ciebie Kliencie proszę zostań w domu!
Wiem ze to trudne, że to nowa sytuacja, że nasze życia wyglądały inaczej. Każdemu jest z tym ciężko, ale im bardziej się do tego przyłożymy tym efekty przyjdą szybciej i będziemy znowu wolni;)!
Teraz pokrótce podsumuje działania, które zrealizowałyśmy przez ostatnie 7 dni:
– uruchomiliśmy jako pierwsi w tym tygodniu live stream z zajęciami fitness – cieszę się, że są tak popularne!
Pierwszą niedzielny transmisje oglądało w jednym momencie ponad 600 osób!
Nasze treningi zostały odtworzone już ponad 100 tysięcy razy. Dziękujemy!
– uruchomiliśmy konsultacje online z instruktorami siłowni
– nagraliśmy i publikujemy filmy edukacyjne z Pawłem Głuchowskim- znanym trenerem i szkoleniowcem
– dbamy też o kluby. Nasz zespół ds. technicznych dopieszcza kluby, żeby były gotowe na Twój powrót i lepsze niż kiedykolwiek. Kluby są doczyszczane, wszelkie usterki usuwane, ozonowane. Dodam, że zespół, który to realizuje robi to z własnych chęci.
– dokończyliśmy prace nad powiększeniem klubu Solvay Park – klub powiększony o 600 m2. Jest gotowy i czeka z niecierpliwością, żeby Cię przyjąć
– doposażamy kluby w nowe maszyny (kupione już wcześniej)
– stworzyliśmy nowe strefy w klubie na Bratysławskiej – Shaper, powiększyliśmy strefę cross
Ale….poza staraniami, żeby zadbać o Ciebie Kliencie, poświęcamy się, żeby pomóc innym – na tyle ile możemy i tam, gdzie możemy.
Wiesz… tak to działa: Ty wspierasz nas, my wspieramy dalej.
To co udało nam się zrealizować lub będzie realizowane w przyszłym tygodniu:
– wspieramy seniorów z Domu Spokojnej Jesieni – zawieziemy im 150 litrów płynów do dezynfekcji (z naszych zasobów), karty, szachy, 2 telewizory i rower pionowy stacjonarny
– wsparliśmy Polaków wracających z zagranicy. Zawieźliśmy 1890 butelek wody (z naszych zasobów w klubach) na granice w Cieszynie oraz do Szpitala Miejskiego w Cieszynie
-wspieramy Szpital Uniwersytecki w Krakowie przez dostawę 150 litrów płynów do dezynfekcji (z naszych zasobów)
– doceniamy lekarzy i pielęgniarki oraz pozostały personel Szpitala Miejskiego w Rudzie Śląskiej
– przekazujemy 500 trzymiesięcznych karnetów do Smart Gym bezpośrednio do działu zarządzania zasobami ludzkimi w szpitalu w Rudzie Śląskiej
-wspieramy inne kluby fitness, które nie maja zasobów na prowadzenie zajęć fitness live – chcemy im udostępniać prawa do transmisji naszych zajęć, żeby ich Klienci też byli zadowoleni
– w przyszłym tygodniu uruchamiamy sprzedaż naszych gadżetów firmowych – 20% obrotu przekazujemy na szpital MSWIA w Warszawie.
I nie planujemy na tym spocząć!
Przyszedł czas na najtrudniejszą część tego listu.
Pomaganie jest czymś cudowny. Daje taki ogrom dobrej energii i pozytywnych emocji.
Z drugiej strony są takie momenty, że też trzeba samemu poprosić o pomoc.
Ja napisze krótko: Kliencie potrzebuję Twojej pomocy!
Potrzebuje firma, żeby zadbać o zespół ludzi, którzy tworzą kluby Fitness Platinium i Smart Gym.
Proszę Cię Kliencie o trzy rzeczy. Wszystkie są dobrowolne i zrób, jak uważasz. Każdą decyzję szanuję. Nie namawiam – proponuję i proszę.
Pierwsza rzecz: potrzebuję Twojej pomocy, żeby pójść po pomoc dalej – do Rządu.
Przygotowaliśmy petycję pokazującą jak kluby fitness są ważne dla społeczeństwa i proszę poświęć kilka chwil, żeby ja podpisać. Twój podpis jest argumentem ze my (Ty, Pracownicy, ja) jesteśmy potrzebni i chcemy, żeby branża fitness przetrwała ten kryzys.
Link do petycji: https://secure.avaaz.org/…/prezes_rady_ministra_ma…/details/
Druga rzecz: dokonaliśmy automatycznego zawieszenia wszystkich karnetów o czas zamknięcia klubów. Uważam, że tak należy, bo nie świadczymy usługi.
Cześć z Klientów zasugerowała, że chciałaby odwiesić karnet więc z wdzięcznością wychodzimy naprzeciw.
To o co chciałbym Cię prosić, jeżeli masz ochotę nas wesprzeć to o „odwieszenie” zawieszenia karnetu. Dla Ciebie to być może niewielka kwota. Dla nas teraz każda złotówka się liczy, bo zostaliśmy bez jakichkolwiek przychodów.
Całą czynność wykonamy za Ciebie. Jak to zrobić?
1. Wystarczy, że pod tym postem (listem) lub w wiadomości prywatnej na Facebooku napiszesz #odwieszamkarnet, a my zajmiemy się jego odwieszeniem.
2. Możesz również zalogować się na swoim koncie w Panelu Klienta i odwiesić karnet samodzielnie.
Ostatnia rzecz to podreperowanie naszego budżetu. Tutaj ponownie część Klientów wskazała, że chciałby mieć możliwość płacenia za usługi online.
Proszę, jeżeli masz możliwość nas wesprzeć, żebyś zainwestował w karnet o nazwie #trenujwdomu (19,90 za 7 dni). Karnet będzie Cię uprawniał do korzystania ze specjalnych zajęć fitness live.
Są to specjalne zajęcia fitness do zamkniętej grupy odbiorców, zajęcia prowadzą Twoi ulubieni instruktorzy. Treningi te będą publikowane tylko w zamkniętej grupie i nigdzie poza nią. Chcemy w ten sposób odwdzięczyć się za Twoje wsparcie dla naszych Pracowników.
Karnet #trenujwdomu przeznaczony jest dla osób, które mają ochotę dorzucić cegiełkę do naszego przetrwania na rynku. Karnety w sprzedaży pojawią się od przyszłego tygodnia.
Bezpłatne zajęcia online zostają bez zmian.
Kliencie, będę naprawdę wdzięczny, jeżeli przychylisz się do moich próśb.
Pozdrawiam Serdecznie,
Bartek Gibała
Źródło: profil Platinium Fitness na Facebooku
Fot. archiwum Platinium Fitness