Jakich haseł szuka klient branży fitness w Google?

Epidemia COVID-19 z dnia na dzień wymusiła na nas wszystkich zmiany przyzwyczajeń, nawyków i sposobu codziennego funkcjonowania. Kluby fitness, siłownie, studia treningowe zostały zmuszone do zamknięcia swoich drzwi. Klienci zostali bez możliwości trenowania w swoich ulubionych miejscach i ze swoimi ulubionymi trenerami czy instruktorami. Jak już pisałem we wcześniejszym artykule, kluby przeniosły swoją działalność (przynajmniej w jakiejś części) do świata online. Podobnie stało się z konsumentami, co ma swoje odwzorowanie w tym czego wyszukujemy w Google.

Przysłowiowy Kowalski już nie szuka w sieci klubów fitness, siłowni czy trenerów personalnych. Od połowy marca br. w wyszukiwarce królują takie frazy jak: fitness online, trening online, fitness w domu.
Z pomocą w zrozumieniu tego, co obecnie dzieje się w wirtualny świecie przychodzi nam narzędzie Google Trends, w którym możemy sprawdzić popularność danej frazy czy słowa kluczowego w Google w wybranym okresie.

Poniżej 3 grafiki, które prezentują popularność fraz: fitness online, trening online, fitness w domu w czasie ostatnich 12 miesięcy – jak widzimy, na każdej grafice są znaczne wzrosty w marcu br.:

W czasie, gdy jedne frazy znacznie zyskują na popularności, drugie tracą. Do tej pory popularne frazy, tj.: klub fitness, siłownia czy trener personalny w marcu ich popularność widocznie spadła, co prezentują poniższe grafiki (popularność fraz za okres ostatnich 12 miesięcy)

 

Jesteśmy świadkami tego, jak z dnia na dzień zmienia się nasza rzeczywistość, także biznesowa. Kluby fitness, siłownie, trenerzy muszą obecnie zrewidować swoje plany i działania marketingowe.

Dla przykładu: treści na blogu powinny być związane z treningiem w domu, kampanie Google Ads powinny być kierowane na te frazy, które znacznie zyskują na popularności. Istniejące platformy do treningów online stały się obecnie główną konkurencją dla klubów fitness, jak to wykorzystacie zależy tylko od was. Obecnie wygra ten, kto szybciej będzie potrafił przystosować się do nowych warunków, ktoś kto będzie zwinny, ale o tym już w kolejnym artykule.

PS.
Musimy przede wszystkim pamiętać o naszym biznesie, nie możemy dawać wszystkie za darmo. Poniżej wynik wyszukiwania dla frazy „fitness online”. Co podpowiada Google? Sami zobaczcie.

Pozdrawiam
Marcin Jędrzejczyk

Fot. Photo Mix/Pixabay

- REKLAMA -

ZOSTAW ODPOWIEDŹ