Słynny napastnik Realu Madryt to także „pracoholik ze smykałką do biznesu” i nowy master franczyzobiorca sieci Crunch Fitness.

Rozmawiała Patricia Amend, Club Business International

CBI: W roku 2014 firma zajmująca się badaniami dotyczącymi rynku sportowego nazwała cię „najlepiej sprzedawalnym piłkarzem na świecie”, a w zeszłym roku amerykańska sieć telewizyjna ESPN okrzyknęła cię „najsłynniejszym sportowcem na tej planecie”. Jakie korzyści może według ciebie przynieść marce CR7 Crunch Fitness twoja sława?
CRISTIANO RONALDO: – Jestem bardzo podekscytowany tym podjętym wraz z firmą Crunch Fitness przedsięwzięciem wokół klubu fitness CR7. Jesteśmy w stanie za rozsądną cenę dostarczać powszechnie dostępne, świetne usługi z zakresu ochrony zdrowia i fitnessu, a nasi członkowie mogą korzystać z tego samego sprzętu, z którego korzystam ja. Mam nadzieję, że mój status gwiazdy będzie motywować coraz szersze rzesze osób do aktywnego trybu życia i zdrowych nawyków.

Jak dokładnie doszło do twojej współpracy z Crunch Ftiness? Co obejmował ten proces?
– Szczerze mówiąc, wraz z moim zespołem od jakiegoś czasu przyglądaliśmy się klubom fitness. Dlatego, gdy pojawiła się ta propozycja, byłem bardzo podekscytowany. Dla mnie i firmy Crunch był to układ idealny. Co więcej, cały czas jesteśmy otwarci na nowe i ciekawe możliwości i właśnie ta naprawdę miała sens, dając korzyści nie tylko mnie, ale także firmie Crunch.

Poza tym, że jesteś gwiazdą Realu Madryd, mówi się o tobie także jako o „pracoholiku ze smykałką do biznesu”. W jaki sposób oceniasz możliwości biznesowe, które do ciebie trafiają?
– To, na czym najbardziej się koncentruję, to zdecydowanie moja kariera piłkarska, ale razem z moim zespołem lubimy także omawiać możliwości biznesowe, które do nas trafiają lub które sami wyszukujemy.

A co w możliwości franczyzy CR7 Crunch Fitness najbardziej cię przekonało? Co w dynamice tej firmy skłoniło cię do objęcia roli master franczyzobiorcy na rynek hiszpański?
– To partnerstwo miało sens z wielu powodów: po pierwsze, dlatego, że łączy w sobie filozofię Crunch wyrażoną hasłem „No Judgments” [dosł. „Bez osądów”.]  z moją własną postawą „Live Life Fit” [dosł. „Przeżyj życie sprawny”], nadając współpracy znanej sieci fitness oraz profesjonalnego sportowca wymiar iście globalny. Z drugiej strony, była to także świetna okazja do franczyzy na hiszpańskim rynku, biorąc pod uwagę niezwykłą ofertę, jaką posiadają nasze placówki będące najwyższej klasy klubami, na które stać każdego.

Ostatnio otwieraliście pierwszy klub CR7 Crunch Fitness w Alcali w regionie Madrytu. Powiedz, jak wyglądał ten dzień.
–  Świetnie się przy tym bawiłem. Zrobiliśmy krótkie zajęcia z klientami, którzy wybrali organizowany przez nas wcześniej konkurs, a także z dziennikarzami, którzy opisywali to wydarzenie. Atmosfera była naprawdę wspaniała – dokładnie taka, jaką chcemy mieć w naszych klubach.

Opowiedz nam także, jeśli możesz, jak wygląda ten klub, jak jest wyposażony oraz jakie zajęcia oferuje?
– Członkowie klubu zetkną się z najnowocześniejszym sprzętem oraz całą listą innowacyjnych zajęć grupowych. Będą również mieli możliwość pracy z ekspertami w zakresie treningu personalnego w trakcie zajęć indywidualnych oraz treningów w małych grupach. Do tego dochodzą porady żywieniowe oraz wyjątkowe wyposażenie klubu, na przykład szatnie z wszystkim, czego klubowicz przychodzący na zajęcia potrzebuje.

W jaki sposób zarządzasz biznesową stroną swojej kariery? Ile osób jest w to zaangażowanych i jak to działa?
–  Bezpośrednio kontaktuje się ze mną niewiele osób. Posiadam zespół, z którym jestem w kontakcie oraz grupę marketingowców, którzy pracują nad wszystkimi moimi projektami, a do tego ludzi zaangażowanych w konkretne projekty. Przy wszystkich moich projektach przez całą dobę i na całym świecie pracuje naprawdę wielu ludzi i wygląda na to, że współpraca ta jest naprawdę udana dla obu stron.

W promocji jakich innych marek uczestniczysz? Czy CR7 Crunch Fitness to twoja pierwsza przygoda z franchisingiem?
–  Mam to szczęście, że mogę pracować i reprezentować marki najwyższej klasy, takie jak firma Nike, z którą rozpocząłem właśnie długoterminową współpracę. Inne projekty, które promuję, to moje własne marki CR7, na przykład perfumy Cristiano Ronaldo, bielizna CR7, obuwie CR7, sieć hoteli, a ostatnio także linia odzieży dżinsowej CR7, którą zaprezentuję jeszcze w tym miesiącu!

Jakie cele wyznaczyłeś dla CR7 Crunch Fitness w Hiszpanii? Czy zamierzasz być właścicielem i kierować niektórymi z tych klubów? Na otwarcie ilu placówek z franczyzą masz nadzieję w kolejnych pięciu latach?
–  Prowadzenie klubów jest w dobrych rękach firmy Crunch. Aktualnie posiadamy dwa kluby w Madrycie, ale planujemy kolejne w Hiszpanii oraz Portugalii.

Czy ktokolwiek z twojej drużyny wyraził zainteresowanie kupnem takiej franczyzy? Czy są również zainteresowani franczyzą poza Hiszpanią? I czy są na przykład plany otwarcia CR7 Crunch Fitness na twojej rodzinnej Maderze?
– Jak już wspomniałem, naszym głównym celem jest otwarcie kolejnych klubów w innych miastach Hiszpanii i Portugalii. Jednak gdy jestem z kolegami z drużyny, rozmawiamy przede wszystkim o piłce nożnej oraz o tym, co musimy zrobić, aby wygrywać zgodnie z oczekiwaniami własnymi oraz naszych fanów.

W wielu krajach, na przykład Brazylii czy Japonii, zawodowe kluby sportowe otworzyły na swoich stadionach dostępne dla wszystkich kluby fitness. Czy jest jakakolwiek szansa, że także na nowym stadionie Realu Madryt, którego wykończenie kosztowało 429,5 miliona dolarów, pojawi się CR7 Crunch Fitness?
– Na to pytanie może jedynie odpowiedzieć prezes Realu Madryt, ale na pewno poparłbym ten pomysł, gdyby było to możliwe.

Jaki wpływ na ogólny stan zdrowia i kondycji hiszpańskiego społeczeństwa powinny mieć według ciebie twoje kluby?
– Nie liczę na to, że wszystko zmieni się z dnia na dzień, ale wielkie zmiany zaczynają się od jednej osoby. Moim celem jest sprawienie, aby coraz więcej ludzi zrozumiało wagę zdrowych nawyków, takich jak zdrowe odżywianie, uprawianie sportu czy chodzenie na siłownię. Naprawdę wierzę i realizuję zasadę „Live Life Fit”, dlatego mam nadzieję być też przykładem do naśladowania dla innych, niezależnie od tego, co robią i ile mają lat.

Czy możesz powiedzieć, czym jest dla ciebie aktywność fizyczna i jaki cel stawiasz sobie w kontekście rozwoju fizycznego? A może już taki cel osiągnąłeś?
– Ostateczny cel jest zawsze przed nami. Życie to ciągłe wyzwanie na tak wielu płaszczyznach i to właśnie jest fascynujące. Młodzi ludzie mają przecież inne cele niż osoby nieco starsze, ale rezultaty ich wysiłków mogą przynosić tak samo dużo satysfakcji. Osobiście staram się utrzymywać na najwyższym możliwym poziomie, ponieważ w moim zawodzie jest to bardzo ważne. Muszę być sprawny na 100% i bardzo poważnie do tego podchodzę. Ale ćwiczenia fizyczne mogą i powinny przynosić także wiele radości i pozwolić nam się zrelaksować. Sztuką jest robić to, co się lubi, a przy tym osiągać postawione sobie cele.

Czy możesz po krótce powiedzieć o tym, co składa się na twój regularny trening? A przy okazji zdementuj plotki, że potrafisz zrobić 3000 przysiadów!
– Mam bardzo dokładnie opracowany program ćwiczeń, który mogę nieco modyfikować w zależności od tego, czego w danym momencie chcę i potrzebuję. Co do przysiadów, to już w trakcie otwarcia CR7 Crunch Fitness mówiłem dziennikarzom, że to nieprawda i że daleko mi do takiego wyniku.

Bardzo angażujesz się także w wychowanie swojego syna Cristiano Juniora, który w tym miesiącu skończy siedem lat. Do tego poświęciłeś wiele czasu, energii i środków na szkoły w Gazie, organizację „Save the Children” oraz inne grupy pracujące na rzecz dzieci. Jaką rolę widzisz dla CR7 Crunch Fitness w temacie dzieci?
– CR7 Crunch Fitness to odpowiedź na potrzeby każdej grupy wiekowej. Dzieci są aktywne z natury, uwielbiają bawić się i biegać, dlatego ruch to element ich dorastania. CR7 Crunch Fitness to zarówno dla dzieci, jak i dla dorosłych, świetny sposób na utrzymanie kondycji i dbałość o zdrowie. Każdy trening można jednak zorganizować jeszcze lepiej.

Jesteś też piłkarzem reprezentacji Portugalii i na razie wszystko wskazuje na to, że uda wam się wziąć udział w pucharze FIFA 2018 w Rosji. Jakie szanse ma według ciebie wasza drużyna? Co musicie zrobić, aby znaleźć się na moskiewskim stadionie Łużniki?
– W naszej grupie mamy drugie miejsce po Szwajcarii, ale jesteśmy w jednej z pierwszych grup w eliminacjach, dlatego jeszcze dużo pracy czeka nas, aby zakwalifikować się do Pucharu Świata. Musimy wygrać wszystkie mecze do końca eliminacji i dobrze wiemy, że łatwo nie będzie.

Na koniec jeszcze jedno pytanie: W roku 2014 magazyn „Time” zamieścił cię na liście stu najbardziej wpływowych ludzi na świecie, a o ile nam wiadomo są dwie rzeczy, które łączą cię z urzędem prezydenta: twój ojciec nadał ci imię Ronaldo na cześć swojego ulubionego aktora Ronalda Reagana, a do tego mówi się, że posiadasz loft w budynku Trump Tower w Nowym Jorku. Czy rozważasz na przyszłość zaangażowanie się w politykę?
– To prawda, że noszę imię po Ronaldzie Reaganie, ponieważ moi rodzice bardzo go podziwiali, ale nie jest prawdą, że posiadam loft w Trump Tower – to tylko kolejna fałszywa plotka. Polityka nie za bardzo mnie interesuje, dlatego nie planuję w przyszłości ubiegać się o tego typu urząd.

Dziękuję za rozmowę.

Cristiano Ronaldo (właściwie Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro) urodził się na portugalskiej Maderze, ma 32 lata i uważany jest za najsłynniejszego piłkarza na świecie. Był napastnikiem Manchesteru United, a następnie w sezonie 2009-2010 dołączył do Realu Madryt jako napastnik i skrzydłowy. Jest czterokrotnym zdobywcą Złotej Piłki, często mówi się o nim także jako o najlepszym piłkarzu w historii. Dwukrotnie pojawiał się na liście najlepiej zarabiających piłkarzy magazynu „Forbes”, a w zeszłym roku dzięki przychodom szacowanym na 88 milionów dolarów został pierwszym piłkarzem, który znalazł się na szczycie rankingu najlepiej zarabiających sportowców na świecie. Ronaldo często angażuje się w działalność charytatywną i ma na swoim koncie liczne zaszczytne tytuły. W roku 2014 magazyn „Time” ogłosił go jednym z najbardziej wpływowych ludzi na świecie, a jego osobie poświęcono już nawet muzeum oraz galaktykę (Cosmo Redshift 7, inaczej CR7) nazwaną na jego cześć. „CR7” to skrót od jego imion oraz numeru koszulki, jaką nosi w drużynie Realu Madryt. W grudniu Ronaldo został także master franczyzobiorcą Crunch Fitness w Hiszpanii.

Krótko o CRUNCH FITNESS:
Rok założenia: 1989
Rok przejęcia przez New Evolution Ventures (NeV): 2009, wspólnie z Angelo, Gordon & Co.
Rok utworzenia Crunch Franchise: 2010
Liczba klubów: około 200
Liczba klubów posiadanych przez spółkę: około 50
Liczba członków: około miliona
Kraje: USA, Kanada, Hiszpania, Australia
Słynni franczyzobiorcy: koszykarze Joakim Noah z New York Knicks; Chris Paul z Los Angeles Clippers; Goran Dragic z Miami Heat; Paul Davis, który zakończył już karierę; Darren Collison Z Sacramento Kings; Andris Biedrins, wcześniej Utah Jazz; Chase Budinger z klubu Baskonia.

IHRSA oraz Club Business International Magazine wyraziły zgodę na publikację artykułu. Odwiedź stronę www.ihrsa.org

 

- REKLAMA -

ZOSTAW ODPOWIEDŹ