Pokolenia w klubie fitness

0
102 wyświetleń

Dużo mówi się w ostatnim czasie o zmianie pokoleniowej, która dzieje się na oczach nas wszystkich. Czy to dotyczy także branży fitness? Jasne, że tak! Obie kluczowe grupy ludzi mające wpływ na funkcjonowanie twojego klubu to reprezentanci konkretnych pokoleń. Znajomość ich ma duże znaczenie w procesie zarządzania.

Sylwia Grabka

Jakie to grupy? KLIENCI – zależnie od tego, którego pokolenia są reprezentantami, mają różne potrzeby i różne motywatory. Każdy dobrze funkcjonujący klub ma rozrysowany w szczegółach aktualny model biznesowy. Jednym z jego elementów jest rubryka „segmenty klientów”. Dokładne sprecyzowanie osób, do których kierujesz swoje usługi jest szalenie ważne, bo od tego zależy sposób przedstawienia oferty wartości, kanały komunikacji marketingowej, metody prowadzenia sprzedaży, rodzaje oferowanych usług i wiele, wiele innych kwestii…

Druga istotna dla Ciebie grupa to PRACOWNICY. Chcąc zatrudnić nową osobę do swojego zespołu wychodzisz zawsze od tego, jakimi konkretnie kwestiami będzie się zajmowała, a więc od zakresu obowiązków i odpowiedzialności. Jeśli to już wiesz, to możesz stworzyć listę cech, które będą ważne, by je poprawnie realizować. Jest to jakaś baza do rozpoczęcia rekrutacji. Możesz działać nieco na oślep – wrzucić kilka ogłoszeń na najbardziej popularne portale, zadać standardowe pytania na rozmowach i na pewno ktoś się znajdzie. Możesz jednak zadziałać bardziej świadomie – znając charakterystykę reprezentantów poszczególnych  pokoleń możesz wytypować to, które jest najbardziej spójne z listą pożądanych cech, którą stworzyłeś. To pozwoli ci użyć najbardziej adekwatnych kanałów rekrutacji i wybrać osobę, która w możliwie największym stopniu spełnia twoje oczekiwania.

Kolejna znacząca kwestia jest taka, że wiedząc z jakiego pokolenia pochodzi twój nowy pracownik, masz większą łatwość kreowania współpracy. Wiedza na temat tego, co jest dla tej osoby ważne pozwoli zbudować system wynagrodzeń motywujący ją do działania. Możesz wpływać na poziom jej zaangażowania adekwatnie dobierając zadania do jej potrzeb, oczekiwań i możliwości.

Jak zawsze wiedza wygrywa z niewiedzą. Może pomyślisz, że jest to mało znaczące w kontekście prowadzenia klubu. Pamiętaj jednak, że wszystkie te małe rzeczy składają się na to, ile zarabiasz. Chybione procesy rekrutacyjne i źle wybrani kandydaci to zmarnowany czas – zmarnowany na pisanie ogłoszeń, umieszczanie ich na nieadekwatnych portalach, na bezsensownie prowadzonych rozmowach kwalifikacyjnych. To czas zmarnowany na wdrożenie i naukę tego człowieka. Zmarnowany, bo jeśli nie pasuje do zespołu albo pełnionych obowiązków, to się nie sprawdzi – wcześniej, czy później albo ty go zwolnisz, albo sam odejdzie. A wtedy zaczynasz od nowa… Znów zaczynasz marnować czas i pieniądze na znalezienie kandydata.

Tak samo ma się kwestia klientów – jeśli nieadekwatnie targetujesz kampanie reklamowe, to marnujesz pieniądze. Jeśli niewłaściwie prowadzisz akcję mającą na celu zlojalizowanie klienta, bo opierasz się nietrafionych przesłankach, to marnujesz pieniądze. Jeśli prowadzisz sprzedaż w oderwaniu od realnych potrzeb twojego klienta, to też marnujesz pieniądze. To nie musi tak wyglądać.

Nie wydawaj niepotrzebnie pieniędzy. Najpierw przemyśl, co chcesz osiągnąć i kto może ci w tym pomóc, a dopiero potem działaj.

Fot. StockSnap/ Pixabay

- REKLAMA -

ZOSTAW ODPOWIEDŹ