Fitness to przede wszystkim zabawa

0
100 wyświetleń

Zabawa. To słowo i pojęcie, które kojarzy się nam przede wszystkim z dzieciństwem. Ale tak naprawdę wszyscy jesteśmy po prostu dużymi dziećmi.

Jarrod Saracco

Nasze życie wygląda dziś inaczej niż kiedyś: mamy więcej odpowiedzialności i wyzwań, czując przy tym większy stres i presję niż kiedykolwiek – zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym. Tylko w ZABAWIE potrafimy się naprawdę zapomnieć. Nie wierzysz? Wystarczy wejść na portal Facebook w poniedziałek rano i zobaczyć, co nasi znajomi piszą na temat minionego weekendu. Większość z nich prawdopodobnie nie pamięta nawet tych wszystkich zdarzeń, dopóki nie wejdą na Facebooka. Dlaczego? Bo ludzie chcą się na chwilę zapomnieć. Nigdzie indziej nie widać tego lepiej niż w Las Vegas. Nadal nie wierzysz? Przejrzyj gry i aplikacje w twoim telefonie i zastanów się, ile z nich to zwykła zabawa. No widzisz? Jesteśmy wprost stworzeni do tego, aby się bawić.
Ta potrzeba, aby się zapomnieć i dobrze bawić, może być bardzo skutecznym narzędziem dla branży fitness, przynoszącym jej duże zyski. Często to podkreślam, bo wierzę w siłę zabawy – w miejscu pracy i w branży fitness. Ogromne korporacje, takie jak Facebook czy Google, wydają miliony dolarów, aby zapewnić swoim pracownikom warunki pracy, w których będą się dobrze bawić. Słowo „grywalizacja” jest dziś na ustach wszystkich, a jednym z najważniejszych powodów, dla których ludzie zostają członkami klubów fitness i siłowni (nawet jeśli się do tego nie przyznają), jest chęć spotkania innych ludzi oraz dobrej zabawy. Stąd moje pytanie: kto odpowiada za ZABAWĘ w twoim klubie? Kto jest DYREKTOREM DO SPRAW ZABAWY? W jaki sposób starasz się zapoznać i zintegrować ze sobą swoich obecnych oraz potencjalnych klientów? Jeśli nie robisz nic w tym kierunku, wiele tracisz. NAPRAWDĘ WIELE. Poniżej znajdziesz kilka przykładów, jak zapewnić swoim pracownikom i klientom zabawę w twoim klubie.

Spotkania menedżerów
Rozpocznij od jakiejś gry. Nigdy, nigdy, PRZENIGDY nie zaczynaj spotkania od danych liczbowych. To zaprzeczenie dobrej zabawy. Pomyśl nad jakąś łamigłówką, zagadką, grą – dobierz uczestników spotkania w pary lub grupy, w których będą mieli za zadanie rozwiązać jakiś problem Mensy, a następnie wręcz zwycięzcy lub zwycięzcom jakąś nagrodę. Albo niech wszyscy wezmą przed spotkaniem udział w zajęciach grupowych. TAK, WSZYSCY mają tańczyć ZUMBĘ i pozbyć się swoich trosk. Śmiejcie się, krzyczcie i wytwarzajcie endorfiny potrzebne do pozbycia się stresu, jaki towarzyszy codziennym spotkaniom. Tworząc okazje do zabawy, które pozwolą wszystkim pracownikom wspólnie spotkać się i nacieszyć swoim towarzystwem, a także spotkania integracyjne, zarazisz tą filozofią cały personel. Może nawet uda ci się zacieśnić tę więź do tego stopnia, że stworzysz prawdziwy ZESPÓŁ! Wyobraź to sobie: wszyscy twoi ciężko pracujący pracownicy dobrze bawiący się z nowymi przyjaciółmi. Potencjał takich działań jest ogromny.
Wydarzenia dla nowych członków
Jeśli twoi nowi klienci dołączają do klubu, aby poznać nowych ludzi, musisz im to umożliwić. Nie chodzi mi tu o spotkania w stylu „szukam żony/męża”. Ludzie chcą nawiązywać nowe znajomości. Przykład? Ile razy otrzymałeś zaproszenie do grona znajomych od osoby, która cię nie zna, ale ktoś był z tobą powiązany przez kogoś innego? No właśnie. Ludzie czują się swobodniej przed ekranem komputera i dlatego są dużo śmielsi, zdobywając „wirtualnych przyjaciół” i znajomych. A osobiście?? NO JASNE! Oto jeden z pomysłów, aby magia zaczęła działać. Zorganizuj wieczór dla nowych członków i spraw, aby odbywał się CO MIESIĄC. W trzeci czwartek każdego miesiąca zorganizuj w godzinach wieczornych imprezę i powitaj wszystkich, którzy dołączyli do grupy w ciągu ostatnich trzydziestu dni. Namów ich, aby przyszli z przyjaciółmi (potencjalnymi członkami = $$$$). W ciągu tej jednej wspólnej godziny zorganizuj jakiś poczęstunek, napoje, takie jak wino, ser, świeże owoce lub coś z twojej kawiarenki bądź punktu z świeżo wyciskanymi sokami, jeśli taki posiadasz. Menedżer zarządzający lub właściciel powinien witać się z wszystkimi, a także przedstawić siebie i zespół. Menedżer ds. fitness lub menedżer ds. treningów osobistych powinni zachęcać ludzi do udziału w prezentacji na temat oferty klubu (nieodpłatnie), jeśli takowe prowadzicie. Dyrektor ds. treningów grupowych powinien porozmawiać pokrótce o grafiku zajęć oraz położyć nacisk na pewne sprawy, w zależności od odbiorcy. Zachęcaj do przyprowadzania przyjaciół do klubu, ponieważ trening z nimi to dużo lepsza zabawa. Uważaj jednak, aby NIE uczynić z tego „wydarzenia sprzedażowego”. To spotkanie rodzinne. Czas, aby się poznać i poobserwować, jak zawiązują się długotrwałe przyjaźnie. Działaj kreatywnie, rozdawaj koszulki oraz nagrody przy wejściu. Niech to będzie ZABAWA. Jeśli członkowie zobaczą, że ty i twój personel dobrze się bawicie, łatwiej będzie im się zrelaksować i cieszyć danym wydarzeniem oraz atmosferą w klubie.

Fit-Fest
Każdego roku w twoim klubie powinien się odbywać Fit-Fest (Fitness Festival) – pretekst do zorganizowania dużej imprezy, w której centrum ma być twój klub, fitness i dodatkowe przychody. Taki festiwal miałby spełniać dwa podstawowe cele:
• Nagradzanie lojalnych członków, dając im pełne zabawy wydarzenie, na które będą mogli przyjść z całą rodziną – utrzymanie klientów w firmie;
• Sprzedaż nowych członkostw.
Zachęcam, aby wydarzenia te odbywały się przy ładniejszej pogodzie, o ile to możliwe, abyś mógł wykorzystać powierzchnię wewnątrz i na zewnątrz klubu. Na zewnątrz możesz ustawić dla dzieci gigantyczny dmuchany zamek, po którym będą mogły poskakać, oraz DJ-a lub muzykę z lokalnego radia. Zorganizuj pełne zabawy zajęcia fitness na świeżym powietrzu. Możesz też pomyśleć o małej bieżni do wyścigów lub torze z przeszkodami dla rodzin. Można zaprosić lokalne firmy, które rozstawią stoliki i namioty, aby promować swoje usługi. To świetny sposób na zbudowanie relacji i bycie polecanym. Udekoruj wnętrze klubu! Zadbaj o oświetlenie i balony, niech się dzieje. Niech to będzie jedna wielka impreza (bez alkoholu). Członkowie i goście mogą się zarejestrować, aby móc wygrać duże kwoty, które zostaną przekazane na rzecz lokalnych firm, które będą mogły się nawzajem polecać. W naszym klubie można było kiedyś wygrać gigantyczną plazmę HD oraz DARMOWE roczne członkostwo. Zadbaj też o zajęcia dla najmłodszych, takie jak malowanie twarzy lub zumba. Jeśli stworzyłeś wspaniałą przestrzeń dla dzieci, będą one mogły brać udział w wyścigach lub rodzinnych igrzyskach olimpijskich. W tym dniu zaprezentuj też OFERTĘ SPECJALNĄ na dołączenie do klubu ORAZ UPOMINEK lub NAGRODĘ dla aktualnych członków. To jeden z tych niewielu dni w roku, kiedy polecam sprzedaż z dużą zniżką na opłatę wejściową. Sukces wymaga pracy zespołowej. Zaangażuj swoich menedżerów i pozostały personel, aby wspólnie z nimi zaplanować takie wydarzenie, jak Fit-Fest.

Inne rozwiązania
Inne proste pomysły to na przykład radosny akcent w twoim klubie: zaproś DJ-a, który będzie grał muzykę na żywo w trakcie kolejnych zajęć grupowych. Zorganizuj tematyczne zajęcia grupowe cyclingu, takie jak wieczór w stylu lat 80. z dobraną do tematu imprezy muzyką. Pozwól swojej drużynie założyć koszulki ich ulubionej drużyny piłkarskiej w trakcie mistrzostw świata lub innego ważnego wydarzenia sportowego. W pewnym klubie, którym zarządzałem, organizowaliśmy co roku imprezę hawajską wyłącznie dla członków klubu – bez gości.
Na zakończenie
Pamiętaj, że wszyscy jesteśmy po prostu dużymi dziećmi, dlatego działaj tak, aby fitness był dla wszystkich wielką radością. Bądź kreatywny i wykorzystaj zasoby, jakie masz w swoich ludziach. Niech to będą działania z klasą, ale bez zadęcia. Cokolwiek zrobisz, aby stworzyć ten nowy świat, zachęcam, abyś zrobił to jak najszybciej. Dlaczego? Bo jeśli ty tego nie zrobisz, zrobi to twoja konkurencja.

O AUTORZE:
Jarrod Saracco – Znany w USA jako Health Club Doctor. Mówca i prezenter podczas ważnych wydarzeń branży fitness na Świecie. Był gościem Forum Fitness Biznes, konferencji organizowanej przez Magazyn Fitness Biznes.

Fot. Prawny/ Pixabay

Artykuł ukazał się w Magazynie Fitness Biznes

- REKLAMA -

ZOSTAW ODPOWIEDŹ