David Barton: Miałem wizję czegoś zupełnie nowego

0
132 wyświetleń

TMPL, najnowszy klub Davida Bartona, to liczące ponad 3700 mkw. fitnessowe szaleństwo zaprojektowane w taki sposób, aby tworzyło wrażenie „dynamiki, która zmienia ciało, przyspiesza bicie serca i tętni muzyką”, co niewątpliwie się udało.

To niezwykle energetyczne, pełne ekspresji miejsce stworzone dzięki połączeniu wielkiego talentu w projektowaniu wnętrz, oświetlenia, technologii oraz nauki o aktywności fizycznej, które w żadnym stopniu nie przypomina poprzedniej wersji tej przestrzeni, jaką był klub Bally Total Fitness. Magazyn „LaMonde Magazine” napisał, że „TMPL funkcjonuje po prostu na dużo wyższym i bardziej imponującym poziomie technologicznym niż jakikolwiek klub powstały kiedykolwiek w Nowym Jorku”.
TMPL znajduje się w beżowo-łososiowym budynku z cegły w kompleksie One Worldwide Plaza w nowojorskiej dzielnicy Hell’s Kitchen. Niewiele klubów fitness jest mu w stanie dorównać pod względem poziomu usług oraz możliwości, jakie oferuje. W swojej oszałamiającej ofercie posiada dwa kultowe studia fitness, dające możliwość uczestnictwa w ponad 100 zajęciach tygodniowo, korzystania z 25-metrowego basenu ze słoną wodą, gdzie odbywają się niesamowite zajęcia, oferuje niezliczoną ilość sprzętu do treningu siłowego oraz cardio, w tym 20 ton wolnych ciężarów, salę do zajęć spinningu „The Trip” („Podróż”) Les Mills ze ścianą długości 9 metrów, na której wyświetlane jest wideo, a także jedną z ulubionych rzeczy Davida Bartona, czyli studio metaboliczne, w którym opracowywane są profile aktywności metabolicznej klubowiczów.
Jak zauważył „The New York Times”, TMPL „jest niczym skrzyżowanie pogańskich rytuałów i aplikacji na iPhone’a”.
Amen.

Podpisy do zdjęć:
Zdjęcie główne: „Gdy rośnie skala, pojawiają się nowe pomysły i coraz śmielsze ruchy. Aby zaakcentować te kolumny, stworzyłem specjalne lampy długości 6 metrów. Widoczny tu mural, autorstwa Johna Opelli przedstawia wszechstronną artystkę Grace Jones i dla mnie był po prostu stworzony do tego miejsca” – David Barton

„Według mnie ludzie chodzący na zajęcia fitness dobrze się czują w tej prostej sali przypominającej parkiet taneczny. Pomieszczenie do zajęć grupowych jest dość proste w swojej formie, ale zagraliśmy tutaj światłem. Wykorzystaliśmy żarówki Ketra, dające możliwość regulacji koloru i stopnia natężenia oświetlenia” – D.B.

„Rozkład naszej siłowni stanowi podkreślenie geometrycznych wzorów wykorzystanych w wystroju tego wnętrza. Sposób, w jaki rozplanowaliśmy salę, ma pomóc w treningu i jest sztuką samą w sobie. Starannie rozplanowuję więc, gdzie ma stanąć dana maszyna. Każdy szczegół decyduje bowiem o tym, jak klient będzie się czuł w trakcie treningu. Kiedyś przez trzy miesiące dobierałem odcień czerni, który byłby odpowiedni do pomalowania sufitu, pamiętając o tym, ile czasu klienci spędzają, leżąc na ławkach twarzami do góry” – D.B.

 


„Wykorzystanie basenu do zajęć typu Holy Water (dosł. święta woda – przyp. tłum.) to sukces, który zaskoczył nawet nas. Chcieliśmy zmienić sposób, w jaki ludzie patrzą na wodny aerobik, aby zamiast z ostatnią deską ratunku dla osób o bardzo słabej kondycji kojarzył im się z pełnym wyzwań, seksownym doświadczeniem z muzyką w tle” – D.B.

 


„Te tworzone na specjalne zamówienie dębowe drzwi wysokości ponad trzech i pół metra to wejście do naszych biur sprzedażowych za czarnym szkłem. Biuro sprzedaży to miejsce, które nadaje ton procesowi sprzedaży członkostwa. Powinno więc dawać wrażenie luksusu, ale nigdy czegoś przesadnie drogiego” – D.B.

 


„Chciałem, aby nasze lobby przypominało wysokiej klasy salon sprzedaży. Nie chciałem, aby od razu kojarzyło się ze zwykłą siłownią, ale raczej z elegancją, która zaintryguje gościa klubu” – D.B.

 


„Nie chciałem, aby nasz klub oferował zajęcia spinningu, jeżeli nie będziemy lepsi od wszystkich klubów oferujących takie zajęcia w Nowym Jorku. Gdy zobaczyłem film przedstawiający instalację »The Trip« firmy Les Mills, wiedziałem, że to coś właśnie dla nas” – D.B.

IHRSA oraz Club Business International Magazine wyraziły zgodę na publikację artykułu. Odwiedź stronę ihrsa.org

- REKLAMA -